جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • رویدادها
  • مجله حکمت و بیان
  • مجله تصویری دعوت
    • فصل اول: حضور
    • فصل دوم: تحول
  • ویژه‌نامه‌‎ها
    • مستندات
    • منبر مکتوب
    • ویژه‌نامۀ اربعین
  • رسانه‌
    • کلیپ
    • گزارش تصویری
ورود
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
عضویت
مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
  • خانه
  • رویدادها
  • مجله حکمت و بیان
  • مجله تصویری دعوت
    • فصل اول: حضور
    • فصل دوم: تحول
  • ویژه‌نامه‌‎ها
    • مستندات
    • منبر مکتوب
    • ویژه‌نامۀ اربعین
  • رسانه‌
    • کلیپ
    • گزارش تصویری
شروع کنید
مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه > اخبار > کلام استاد > دانش تبلیغ دین > دروس دانش تبلیغ دین

دروس دانش تبلیغ دین

21 مرداد 1403
دانش تبلیغ دین

دانش تبلیغ دین

ما در اثر رشد معنویت طیّ قرون و اعصاری که پشت‌سر گذاشتیم، با مخاطبانی روبرو هستیم که دارای سابقۀ ارادت نسبت به اولیاء دین و دارای تواضع به قرآن کریم هستند. علماء پیشین حوزه هم، توانستند بسیاری از موانع را بردارند.

بنابراین مخاطب ما امروز در اوج پذیرش دین است. اما از سوی دیگر شما در جامعه دو چیز را می‌بینید. یکی اینکه دین‌داران معمولاً به وضع مطلوب رشد نمی‌کنند. دوم اینکه دین‌گریزی هایی در لایه‌هایی از جامعه دیده می‌شود. از تمسخرهایی که به مظاهر دینی صورت می‌گیرد تا توهین‌ها و فرار از دین‌داری که به صورت‌های مختلف وجود دارد.

هر چه دین‌گریزی وجود دارد و بخشی از دین‌ستیزی‌ها، تا اعتیاد و ضدیت با انقلاب، تا جریان های سیاسی مخالف خط مقاومت، همه ناشی از ضعف ما در تبلیغ دین است.

جدای از آمادگی که مخاطب در بستر گذر زمان برای پذیرش دین برای او پدید آمده است و بسیاری از موانع چه داخلی و چه خارجی وجود ندارد، اصلاً ما در هر زمانی داریم زندگی می‌کنیم، بدون ملاحظۀ مقتضیات زمانه، چگونه دین را باید آموزش داد؟ قرآن به ما چه اصولی را برای تبلیغ دین بیان می‌کند؟ اصول تبلیغ، برگرفته از قرآن و متون دینی، به ما شیوۀ صحیح تبلیغ دین را می‌آموزد…

علیرضا پناهیان
قم؛ مدرسه علمیۀ امام کاظم(ع) – ۱۴۰۰.۱۱.۱۸

کلیپ:

خلاصۀ دروس (سال اول):

خلاصه جلسه اول – راه حلی برای جذب حداکثری در تبلیغ دین

خلاصه جلسه دوم – رعایت فاصله ما با خدا در روش تبلیغ

خلاصه جلسه سوم – 7 هدف مهم عملیات تبلیغ دین

خلاصه جلسه چهارم – حکومت دینی، محدود‌کننده‌ی معاصی

خلاصه جلسه پنجم – مهمترین اثر تبلیغ بر ذهن مخاطب؛ اصلاح نگرشها است

خلاصه جلسه ششم – ضعف در تبلیغ دین ناشی از تلقی غلط ما از دین است

خلاصه جلسه هفتم – دین راهی است برای پرده‌برداری از واقعیت

خلاصۀ دروس (سال دوم):

خلاصه جلسه اول (سال دوم) – علت اصلی دین‌گریزی، نحوۀ ناصحیح تبلیغ دین

خلاصه جلسه دوم (سال دوم) – مبلّغ باید فقیه باشد

(میان‌جلسه): بایسته‌های تبیین در فتنۀ اخیر

خلاصه جلسه سوم (سال دوم) – مبلّغ باید منصِح باشد

خلاصه جلسه چهارم (سال دوم) – چرا محتوا، مهم‌ترین عامل در موفقیت در تبلیغ است؟

(میان‌جلسه): در فاطمیه چه بگوییم؟

صوت مرتبط:

0:00 / 0:00
نقدی بر کارنمای معرفی و تبلیغ انقلاب اسلامی - مدرسه علمیه معصومیه

گزارش تصویری:

نظرات شرکت‌کنندگان:

عکس‌نوشته:

برچسب ها: حجت الاسلام پناهیاندانش تبلیغ دینمرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
  • درباره ما
  • تماس با ما
Facebook Telegram Youtube icon--white Whatsapp
مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه در مقاطعِ سطح دو و سه با هدف «دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی طلاب مستعد جهت نشر و تبیین احکام و معارف اسلام و مکتب اهل بیت» آغاز به فعالیت کرده است.
 
Rtl Theme E-Namad Rtl Theme E-Namad
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://darolhekmah-tabligh.ir/?p=12096
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.